Gry planszowe

W zbiorach Oddziału dla Dzieci i Młodzieży Biblioteki Miejskiej znajdują się gry planszowe, które pozwalają na ciekawe spędzanie wolnego czasu, a tym samym stanowią profilaktykę przed różnego rodzaju uzależnieniami.  Czytelnicy mogą z nich korzystać na miejscu lub wypożyczyć do domu na okres 14 dni. Korzystanie z gier jest bezpłatne, ale wypożyczenie poza bibliotekę niektórych egzemplarzy wymaga wpłaty zwrotnej kaucji w wysokości 50 lub 100 zł. Szczegółowe zasady korzystania z gier w naszej bibliotece określa regulamin zamieszczony poniżej.

Opisy poszczególnych gier znajdują się kolejnych akapitach.

Przedsięwzięcie "ZaGRAjmy bez prądu!" realizowane w ramach zadania „Kultural-NIE uzależnieniom” zgodnie z Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii Gminy Ozimek na lata 2022 – 2025.

REGULAMIN UDOSTĘPNIANIA  GIER
W  MIEJSKIEJ I GMINNEJ BIBLIOTECE PUBLICZNEJ W OZIMKU

 § 1 Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady i warunki udostępniania gier planszowych, karcianych oraz puzzli, zwanych dalej grami, znajdujących się na stanie Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Ozimku, zwanej dalej biblioteką.
  2. Z gier mogą korzystać wyłącznie czytelnicy zapisani do biblioteki, którzy okazali kartę biblioteczną, zapoznali się z niniejszym regulaminem i akceptują jego postanowienia.
  3. Udostępnianie gier na zewnątrz i na miejscu jest usługą nieodpłatną.
  4. Gry udostępniane są w Oddziale dla Dzieci i Młodzieży Biblioteki Miejskiej (Dom Kultury w Ozimku - ul. księdza Kałuży 4).
  5. Szczegółowe zasady zapisu do biblioteki określa „Regulamin korzystania ze zbiorów i usług Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Ozimku”.                      

 § 2 Wypożyczanie gier na zewnątrz

  1. Biblioteka umożliwia samodzielne wypożyczenie gry na zewnątrz tylko czytelnikom, którzy ukończyli 13 lat. W przypadku młodszych czytelników wypożyczenie jest możliwe jedynie
    w obecności rodzica lub opiekuna prawnego.
  2. Czytelnik może jednorazowo wypożyczyć jedną grę na okres 14 dni, z możliwością prolongaty terminu zwrotu w przypadku, gdy dana gra nie jest zarezerwowana przez innego czytelnika.
  3. Wypożyczenie gry o wartości inwentarzowej stanowiącej kwotę w przedziale od 50 do 100 zł następuje po wpłaceniu kaucji zwrotnej w wysokości 50 zł, natomiast w przypadku gier, których wartość inwentarzowa przekracza 100 zł – po wpłaceniu kaucji w wysokości 100 zł.
  4. Z tytułu wpłaconej kaucji czytelnik otrzymuje pokwitowanie - Załącznik nr 1
  5. Kaucja w pełnej wysokości jest zwracana po oddaniu kompletnej gry.
  6. W przypadku niezwrócenia gry kaucja zostanie zaliczona na poczet naprawienia szkody wyrządzonej bibliotece.
  7. Dokumentem wypożyczenia gry jest rewers, na którym czytelnik swoim podpisem poświadcza znajomość niniejszego regulaminu oraz fakt wypożyczenia danej gry pozbawionej wad, tj. zgodnej ze specyfikacją i w dobrym stanie. Wzór rewersu stanowi Załącznik nr 2
  8. Wypożyczenie gry jest odnotowywane na elektronicznym koncie czytelnika w sekcji Eksponaty.
  9. Czytelnik jest zobowiązany do zwrotu wypożyczonej gry w regulaminowym terminie bądź uzyskania w tym terminie prolongaty zwrotu gry.
  10. Zwrot wypożyczonej gry winien nastąpić do rąk bibliotekarza, co najmniej 30 minut przed zamknięciem biblioteki. Pozostawienie gry na ladzie lub w innym miejscu na terenie biblioteki nie jest uznawane za zwrot. Czytelnicy odpowiadają za szkody spowodowane nieprawidłowo wykonanym zwrotem.

 §  3 Udostępnianie gier na miejscu

  1. Czytelnicy mogą korzystać z gier na miejscu w czytelni biblioteki bez wpłacania kaucji.
  2. Udostepnienie gry na miejscu odnotowywane jest w systemie bibliotecznym.
  3. Czytelnicy korzystający z danej gry ponoszą solidarną odpowiedzialność za jej zwrot, zniszczenie lub uszkodzenia.
  4. Czas korzystania z danej gry może zostać ograniczony przez bibliotekarza w przypadku jej zamówienia przez innych czytelników.
  5. Zwrot udostępnionej na miejscu gry winien nastąpić do rąk bibliotekarza. Pozostawienie gry na ladzie lub w innym miejscu na terenie biblioteki nie jest uznawane za zwrot. Czytelnicy odpowiadają za szkody spowodowane nieprawidłowo wykonanym zwrotem.
  6. Podczas korzystania z gier czytelnicy są zobowiązani do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w bibliotece oraz do poszanowania praw innych czytelników. W przypadkach niewłaściwego zachowania podczas korzystania z gier lub wykonywania innych czynności uznanych za niewłaściwe, bibliotekarz może odmówić czytelnikom prawa korzystania z gier.

                                                                      § 4 Poszanowanie gier i odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę
  1. Biblioteka oddaje do dyspozycji czytelnika kompletną grę, która jest jej własnością.
  2. Czytelnik zobowiązuje się do dbałości o udostępnioną grę. Należy ją zwrócić w stanie niepogorszonym. Ewentualne oznaki zużycia mogą wynikać z normalnego użytkowania gry.
  3. Każda gra zawiera specyfikację prezentującą jej pełne wyposażenie (spis elementów gry). Czytelnik winien sprawdzić stan gry przed jej wypożyczeniem lub rozpoczęciem korzystania na miejscu według załączonego wykazu. Jakiekolwiek braki lub uszkodzenia winny być zgłoszone bibliotekarzowi przed udostępnieniem i wpisane w rewersie. Niezgłoszenie braków i uszkodzeń gry traktowane jest jako udostępnienie gry kompletnej.
  4. Czytelnicy korzystający z gier ponoszą odpowiedzialność materialną za szkody spowodowane nieprawidłowym użytkowaniem gry, a także za jej zagubienie, uszkodzenie bądź zdekompletowanie. Czytelnicy korzystający z gry na miejscu, wpisani do zeszytu udostępnień, ponoszą solidarnie odpowiedzialność materialną za jej stan.
  5. Bibliotekarz odbierający od czytelnika zwracaną grę sprawdza stan techniczny i kompletność gry, zgodnie ze specyfikacją zawierającą jej pełne wyposażenie.
  6. W przypadku uszkodzenia, zagubienia lub zdekompletowania gry, korzystający z niej Czytelnicy odpowiadają za wyrządzoną szkodę i są zobowiązani do spełnienia jednego z następujących świadczeń:
    1. odkupienia jednakowej gry, lub
    2. uiszczenia kwoty umożliwiającej naprawę szkody, zgodnej z aktualną szacunkową wartością nabycia tożsamej lub podobnej gry (kwota ta jest ustalana przez kierownika biblioteki i zawiera również koszty przesyłki)
    3. pokrycia kosztów naprawy gry.
  7. Termin wykonania powyższych świadczeń ustala bibliotekarz. Do czasu naprawy szkody kaucja pozostaje w bibliotece, a czytelnik nie może korzystać z innych gier udostępnianych przez bibliotekę.
  8. Biblioteka może zaliczyć wpłaconą przy wypożyczeniu kaucję na poczet przysługujących jej roszczeń.

Wiek 8+

Ilość graczy 2-4

Wypożyczenie bez kaucji.

Zabawna gra w liczenie dinozaurów, wygrywa ten kto zrobi to najszybciej i krzyknie ‘’ Dinozaur!’’ W grze znajdują się karty z dinozaurami, zadaniem graczy jest szybkie odgadnięcie czy obserwowanie, czy odkryte w danej chwili karty pasują do równania. Jeżeli tak, gracz musi położyć rękę na odkrytej karcie i krzyknąć „Dinozaur!” Licz, zbieraj i wygrywaj! Wesoła gra, która zapewni Wam dobrą zabawę, a przy okazji nauczy logicznego myślenia i podstaw liczenia.

Specyfikacja zawartości pudełka

72 karty dinozaurów

27 kart zagadek

Instrukcja

Wiek 4+

Ilość graczy - 2-4

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis: Chińczyk to popularna gra, która podbiła serca graczy na całym świecie. Tym razem do gry zapraszają bohaterowie popularnej bajki Psi Patrol. Rzuć kostką, porusz się swoim pionkiem, zbijaj przeciwników i baw się razem ze Skye, Marshallem, Chase i Rubble!

Specyfikacja zawartości pudełka:

1 plansza

1 kostka do gry

16 pionków w czterech kolorach

Instrukcja

Wiek 6+

Ilośc graczy 3-6

Wypożyczenie z kaucją zwrotną 50 zł

Opis: 5 sekund junior to przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach wydanie gry 5 sekund! Z pewnością bez trudu jesteś w stanie wymienić 3 smaki dżemu - ale czy dasz radę zrobić to pod presją czasu? Masz 5 sekund, a pozostali gracze tylko czekają na Twoje potknięcie! Czas nie jest Twoim sprzymierzeńcem, dlatego mówisz co ci ślina na język przyniesie. Podajesz czasem dziwaczne, czasem śmieszne odpowiedzi, podczas gdy kulki szybko mkną w dół spirali specjalnego czasomierza. Jeśli pytanie sprawia ci kłopot - wykorzystujesz karty "Czasu" lub "Zmiany". Na żółtej stronie kart znajdują się pytania dla młodszych dzieci, a na czerwonej dla starszych. 5 sekund - szalona i zabawna gra teraz w wersji junior!

Zawartość pudełka

1 plansza

1 plastikowe pudełko na karty

6 pionków

354 karty z pytaniami

18 kart „Czas”

18 kart „Zmiana”

1 specjalny czasomierz

Instrukcja

5 sekund junior - videoinstrukcja

Wiek 4+

Ilość graczy 2 - 4

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis: Basia w zoo to familijna gra dla dzieci autorstwa Toma Delmé, opracowana na podstawie książek Zofii Staneckiej i Marianny Oklejak. Gracze po kolei odkrywają zakryte kafelki ze zwierzętami rozłożone na stole. Należy tylko uważać, aby nie zebrać pary tych samych zwierząt albo zbyt wielu kafelków w tym samym kolorze tła. Pod koniec gry, kiedy skończy się możliwość dobierania kafelków, gracze liczą punkty z zebranych zwierzaków. Ten który ma ich najwięcej, wygrywa grę. Trzy poziomy trudności pozwolą dostosować grę do wieku i umiejętności graczy.

Zawartość pudełka

36 kafelków ze zwierzątkami

8 żetonów postaci

Instrukcja

Basia w zoo - videoinstrukcja

Wiek 6+

Ilość graczy 2 - 6

Wypożyczenie bez kaucji

Opis: Dynamiczna i wesoła gra, która pozwoli graczom wzmocnić pamięć, zręczność i zdolność kojarzenia faktów, jednocześnie pozostając świetną zabawą! W Cortex dla Dzieci od 2 do 6 graczy będzie rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą!

Zawartośc pudełka

80 kart tekstów i wyzwań

10 kart - faktur z wytłoczeniami

6 układanek kolorowego mózgu (razem 24 elementy)

Instrukcja

Cortex dla Dzieci - videoinstrukcja

Wiek 8+

Ilość graczy 3 - 8

Czas: ok 30 min.

Wypożyczenie z kaucją 100 zł

Opis: Dixit to narracyjna gra karciana, w której wymyślamy i odgadujemy skojarzenia do wieloznacznych, bogato ilustrowanych kart. W każdej rundzie jedna z osób zostaje Bajarzem - wybiera dowolną kartę z ręki i podaje hasło, które jej zdaniem odzwierciedla obrazek. Może to być pojedyncze słowo, całe zdanie, cytat lub fragment piosenki czy filmu. Kolejne osoby wybierają spośród swoich kart po jednej pasującej do słów Bajarza, a następnie wszystkie obrazki są tasowane. Zadaniem graczy jest odgadnięcie, który obrazek był tym pierwszym.

Zawartość pudełka:

Plansza

84 karty

8 żetonów do głosowania

8 drewnianych króliczków

Instrukcja

Dixit edycja 2021 - videoinstrukcja 

Wiek 8+

Ilość graczy 2 - 8

Czas gry około 20 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis: Doskonała gra imprezowa, w której liczą się spostrzegawczość i refleks. Na stole znajduje się pięć przedmiotów w pięciu kolorach. Gracze szybko wykładają kolejne karty, z których każda przedstawia dwa z tych przedmiotów, ale niekoniecznie we właściwym kolorze. W zależności od sytuacji gracze muszą jak najprędzej złapać właściwy przedmiot. Najszybszy gracz zdobywa kartę. Za pomyłkę trzeba zapłacić – oddać jedną ze wcześniej zdobytych kart. Wygrywa osoba, która zgromadzi najwięcej kart.

Zawartość pudełka

5 drewnianych przedmiotów (biały duch, zielona butelka, czerwony fotel, niebieska książka, szara mysz)

60 kart

Instrukcja

Wiek 7+

Ilość graczy 2 - 4

Czas gry ok. 30 - 45 min.

Wypożyczenie z kaucją 100 zł

Opis: Gra Roku 2017 w kategorii Gra dla Całej Rodziny. Domek to gra, w której gracze projektują swój wymarzony domek. Muszą jednak pamiętać o dobrym wykorzystaniu przestrzeni. W ciągu dwunastu rund zbiera się tyle kart, by zapełnić swoją planszę pokojami, wybrać kolor dachu i znaleźć miejsce na stylowe lub praktyczne dodatki, tworząc tym samym niepowtarzalny „Domek” z charakterem. Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.

Zawartość pudełka:

Plansza (tor do dobierania kart)

4 plansze gracza (domek)

60 kart pomieszczeń

48 kart dodatków

4 płytki pomocy

10 żetonów wyposażenia

Notes punktacji

1 znacznik pierwszego gracza (drewniany domek)

Instrukcja

Domek - videoinstrukcja

Wiek 8+

Ilość graczy 2 - 5

Czas gry ok. 25 min

Wypożyczenie bez kaucji

Opis: Gra Roku 2021 w kategorii Gra dla Dzieci. Jedna z najlepszych gier o dinozaurach. Dinozaury wędrują w poszukiwaniu najlepszych terenów. Zadaniem graczy jest przemyślane rozmieszczanie dinozaurów na planszy, tak aby zdobyć najwięcej punktów. Nie będzie to takie łatwe, bo na każdym polu planszy gracz dostaje punkty za inne gatunki!  

Zawartość pudełka

5 dwustronnych plansz5 miseczek

60 drewnianych dinozaurów (6 x 10)

1 kostka drewniana

1 woreczek do losowania

Instrukcja

Draftozaur - videoinstrukcja

Wiek 8+

Ilość graczy 2 - 6

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis: Podczas rozgrywki każdy gracz tworzy przed sobą krainę przedstawiającą łąki, potoki i zwierzęta. Powstaje w ten sposób ekosystem - im lepiej działający, tym więcej punktów gracze zdobędą. Wygrywa osoba z największą liczbą punktów.rzed sobą krainę przedstawiającą łąki, potoki i zwierzęta. Powstaje w ten sposób ekosystem - im lepiej działający, tym więcej punktów gracze zdobędą. Wygrywa osoba z największą liczbą punktów.

Zawartość pudełka

130 kart ekosystemu
6 kart ściągawek
notatnik ołówek
Instrukcja

Ekosystem - videoinstrukcja https://www.youtube.com/watch?v=aHwhAw0vtK4

Wiek graczy: 7+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: ok. 20 min

Wypożyczenie bez kaucji

Opis gry: gra umożliwia głębsze wzajemne poznanie i sprzyja budowaniu relacji, a także pozwala uzyskać większą świadomość siebie. Dla młodszych użytkowników rozgrywka na planszy jest elementem emocjonującym, a obrazkowe żetony umożliwiają wykonywanie zadań na prostym, nieskomplikowanym poziomie.

Zawartość pudełka:

112 kart z zadaniami
16 okrągłych kart emocji
8 puzli tworzących plansze
4 pionki i kostka
Instrukcja

Emocje - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=gKr-44BcsTI

Wiek graczy: 6+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: ok 20 min

Wypożyczenie bez kaucji

Opis gry: „Jaś i Małgosia” to wesoła kooperacyjna gra planszowa dla całej rodziny, w której gracze wspólnie starają się pomóc tytułowym postaciom zdobyć pięć smakowitych pierniczków, jednocześnie nie dając złapać się Babie Jadze. Aby osiągnąć ten cel, muszą ze sobą współpracować, wykazać się sprytem i logicznym myśleniem.

Zawartość pudełka:

Chatka Baby Jagi

2 kafelki startowe

40 kafelków słodkości

8 żetonów pierniczków

4 kafelki czapek Baby Jagi

3 drewniane pionki ( Jaś, Małgosia, Baba Jaga)

2 dodatkowe kafelki (serduszka)
Instrukcja

Jaś i Małgosia - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=BwI69SEPC5I

Wiek graczy: 5+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: ok. 20 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry: Każdy gracz ma planszę przedstawiającą pokój pełen zabawek. Po pokojach biegają koty. Im więcej zabawek zainteresuje kota, tym więcej punktów gracz zdobędzie. Pięknie zilustrowana gra z wyjątkowymi elementami: sznurkami i specjalnymi planszami. Doskonała zabawa nie tylko dla dzieci.

Zawartość pudełka:

4 plansze graczy
4 szpulki
50 żetonów zabawek (po 5 w 10 kolorach)
4 sznurki
20 płytek mebli
1 znacznik gracza rozpoczynającego
Instrukcja

Kociaki Łobuziaki - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=pwk5s2-wFy4

Wiek graczy: 4+

Ilość graczy: 3-6

Czas gry: ok. 15 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry: Małe myszy zajadają się pysznym serem. Lecz uwaga! W pobliżu czai się Kot Stefan! Jeżeli zauważy myszy, czym prędzej postara się je złapać. Kto będzie szybszy? Kot czy myszy?
Jeden gracz jest kotem i bierze drewniany kubeczek. Pozostali gracze układają swoje myszy na serze i trzymają je za ogonki. Gdy na kostce wypadnie symbol kota, gracz z kubeczkiem stara się złapać jak najwięcej myszy. Gracze, którzy się zagapili i nie uciekli w porę, tracą punkty.
Celem graczy jest zdobycie jak największej liczby kart, które uzyskuje się w momencie, w którym będąc kotem złapie się mysz lub myszy. Za każdą złapaną mysz gracz będący aktualnie w roli kota otrzymuje jedną kartę.

Zawartość pudełka:

6 myszy
1 kubek kota
1 filcowy ser
1 kostka
24 karty
Instrukcja

Kot Stefan - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=4kmIlGr-Y_k

Wiek graczy: 3+

Ilość graczy: 1-8

Czas gry: ok. 20 min.

Wypożyczenia bez kaucji.

Opis gry: Kotek Psotek uwielbia ścigać się ze zwierzątkami w ogrodzie. Jest bardzo szybki, ale przyjaciele potrafią go przechytrzyć. Trzeba pomóc ptaszkowi, wiewiórce i myszce dotrzeć do kryjówki na drzewie. Celem gry jest doprowadzenie zwierzątek do kryjówki, zanim kotek je dogoni. Kotek jest bardzo szybki, dlatego gracze będą musieli go przechytrzyć, wykorzystując skróty na planszy oraz kocie przysmaki.
W grze nie występuje rywalizacja między graczami, ponieważ wszyscy mają wspólny cel. Rodzice będą mieli frajdę z pomagania swoim podopiecznym, a dzieci nauczą się logicznego myślenia, współpracy i radzenia sobie z emocjami.

Zawartość pudełka:

plansza
drzewo składające się z 2 części
2 dyski do zamocowania na drzewie
4 kafelki z kocimi przysmakami
4 figurki (kotek, myszka, wiewiórka, ptaszek)
2 kostki
Instrukcja

Kotek Psotek - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=jO8shIjVrHY

Wiek graczy: 5+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: ok. 20 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Gra detektywistyczna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą. Zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. Wśród lisów ukrył się lisek urwisek – gracze muszą współpracować, aby go odnaleźć.

Gra posiada wyjątkowe elementy gry: specjalne kostki ze śladami lisa, pionki detektywów oraz detektor – specjalny sprzęt detektywa pozwalający zidentyfikować poszukiwanego lisa!

Zawartość pudełka:

Plansza
4 pionki detektywów
3 kostki
Dekoder wskazówek
12 żetonów wskazówek
Figurka lisa
16 kart podejrzanych lisów
16 kart liska urwiska
Instrukcja

Lisek Urwisek - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=iOeNB1klmUs

Wiek graczy: 8+

Ilość graczy: 2-6

Kaucja: 100 zł

Opis gry:

Kultowa gra w wersji lokalnej jest stworzona dla mieszkańców i miłośników Opola! Choć zasady pozostają takie same, jak w klasycznej odsłonie Monopoly, klimat nadają miejskie niuanse indywidualnie spersonalizowane przy każdej edycji. Dedykowana szata graficzna, unikatowe banknoty i inne komponenty gry, pola na planszy z kultowymi miejscami Opola oraz karty szansy i kasy społecznej okraszone lokalnymi smaczkami.

Zawartość pudełka:

plansza do gry

8 pionków

28 kart Tytuł Własności

16 kart Szansy

16 kart Kasy Społecznej

1 plik banknotów

34 domy

13 hoteli

2 kostki

instrukcja

Monopoly Opole - video: https://www.youtube.com/watch?v=RyG-xif21Bg

Wiek graczy: 4+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: 10 min.

Wypożyczenie bez kaucji

Opis gry:

„Nogi stonogi” to gra przeznaczona dla dzieci od 4 lat. Rzucając kolorowymi kostkami gracze starają się zdobyć jak najwięcej butów dla swoich stonóg. Urocza, przyjazna oprawa graficzna i wciągająca fabuła sprawiają, że dziecko nawet nie zauważa, że uczy się dodawania i odejmowania dobrze się przy tym bawiąc! Wygrywa gracz, którego stonoga będzie najdłuższa.

Zawartość gry:

4 kostki

4 płytki stonóg

15 płytek butów

instrukcja

 

Nogi stonogi - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=Wirfr-HuwBM

Wiek graczy: 3+

Ilość graczy: 1-6

Czas gry: 20 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Kooperacyjna gra rodzinna, w której rodzice wraz z dziećmi starają się zrealizować wspólny cel. Zadaniem graczy jest pomoc dinozaurom w dotarciu do ich wybiegów zanim rozpęta się kosmiczna burza.

Zawartość pudełka:

1 dwustronna plansza

8 żetonów obiektów

1 kostka

1 meteoryt

8 żetonów tyranozaurów

4 figurki dinozaurów

instrukcja

Park Dinozaurów - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=VNIojpqAnfQ

Wiek graczy:

Ilość graczy:

Czas gry:

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Gra logiczna dla dwóch osób. Gracze na przemian układają po jednej kuli w swoim kolorze. Wygrywa gracz, który jako pierwszy ułoży 5 swoich kul w jednym rzędzie (w pionie, poziomie i na ukos).

Zawartość pudełka:

Plansza składająca się z 4 ruchomych części

18 kul białych

18 kul czarnych

instrukcja

Pentago - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=2UChbvnHxww

Wiek graczy: 5+

Ilość graczy: 2-5

Czas gry: ok. 20 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Celem gracza jest doprowadzenie swojego żółwia do sałaty. Jeżeli podczas gry kilka żółwi spotka się na jednym polu, wskakują jeden na drugiego z nadzieją, że uda im się przebyć część trasy na skorupie innego żółwia!

Zawartość pudełka:

Plansza

5 płytek z żółwiami

52 karty

5 figurek żółwi

instrukcja

Pędzące żółwie. Wyścig do sałaty - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=JU6VqAzPB2E 

Wiek graczy: 5+

Ilość graczy: 2-5

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Gracze zagrywają karty, starając się przemieścić swoje żółwie jak najbliżej pysznej sałaty. Do końca gry nie wiadomo, którymi żółwiami grają przeciwnicy, co zapewnia wyśmienitą zabawę.

Zawartość pudełka:

12 kafelków żółwi

5 kart koloru

50 kart ruchu

instrukcja

Pędzące żółwie. Gra karciana - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=eC6G8zlGf4o

Wiek graczy: 14+

Ilość graczy: 2-5

Czas gry: 45 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Gracz wybiera, którym bohaterem będzie grał. BATMAN! SUPERMAN! WONDER WOMAN! AQUAMAN! FLASH! GREEN LANTERN! CYBORG!

W każdej turze dobiera pięć kart na rękę. Zagrywa karty, wykonuje opisane na nich działania, a za zebraną MOC kupuje nowe karty do swojej talii. Gracz może w ten sposób pozyskać ekwipunek, supermoce, sprzymierzeńców oraz takie lokacje jak JASKINIA BATMANA czy FORTECA SAMOTNOŚCI.  

Jeśli zbierze wystarczająco dużo MOCY, może pokonać SUPERŁOTRA.

Gra kończy się, gdy wszyscy SUPERŁOTRZY zostaną pokonani. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów ze swoich kart. 

Zawartość pudełka:

114 kart talii głównej

36 startowych Ciosów

16 startowych Bezsilności

16 Kopniaków

12 Superłotrów

20 Słabości

instrukcja

Pojedynek Superbohaterów - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=Ydcv-XOp_TM

Wiek graczy:

Ilość graczy:

Czas gry:

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Recto Verso” to wyjątkowo szybka i prosta familijna gra imprezowa, która dostarczy wiele zabawy zarówno dzieciom jak i dorosłym. Szansę na wygraną zapewni tylko dobra współpraca z partnerem. Niezbędne jest opanowanie nerwów pomimo upływającego czasu. Celem gry, w każdej z rund, jest jak najszybsze skonstruowanie budowli pokazanej na karcie. Gra się w parach, a cała trudność polega na tym, że każdy z graczy widzi jedynie swoją stronę budowli: przód (recto) lub tył (verso). Im szybciej razem zbudują przedstawioną na karcie konstrukcję, tym więcej punktów otrzymają. Gracze mogą się porozumiewać, by skutecznie móc ułożyć drewniane elementy. Każdy z klocków musi się znaleźć na właściwym miejscu.

Zawartość pudełka:

1 dwustronna plansza

100 punktów zwycięstwa

36 żetonów partnerów

11 dużych drewnianych elementów

64 karty

instrukcja

Recto Verso - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=TeHBdPkV1e0

Wiek graczy: 10+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: 30 min.

Kaucja 100 zł

Opis gry:

Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu.    

Zawartość pudełka:

7 znaczników szmaragdów

7 znaczników szafirów

7 znaczników rubinów

7 znaczników diamentów

7 znaczników onyksów

5 znaczników złota

10 płytek arystokratów

90 kart rozwoju

instrukcja

Splendor - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=Wrn_0gTDS1o

Wiek graczy: 4+

Ilość graczy: 2-4

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Tata Miś zapadł w sen zimowy w swojej jaskini! Niestety w koszyku na zewnątrz zostawił zapasy na zimę! Głodne niedźwiadki nie zmarnują takiej okazji!

Zawartość pudełka:

1 Tata Miś

1 jaskinia

1 koszyk

5 kawałków ciasta

5 misiów

5 słoików miodu

1 kostka

instrukcja

Stary Niedźwiedź - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=Q5LbWqZ08sc

Wiek graczy: 8+

Ilość graczy: 1-4

Czas gry: 20 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Każdy gracz dostaje planszę i 12 elementów układanki. Każda plansza ma inny wzór. Jeden z graczy przekręca klepsydrę i rzuca kostką, wskazując, z których elementów gracze będą korzystać w tej rundzie. Wszyscy gracze jednocześnie starają się jak najszybciej zasłonić puste pola na swoich planszach. Każdy, kto zdąży to zrobić, zanim skończy się czas, zdobywa klejnot. Wygrywa gracz, który w ciągu dziewięciu rund zbierze najcenniejsze klejnoty!

Zawartość pudełka:

48 kafelków (po 12 na gracza)

36 plansz

1 kostka

1 klepsydra

1 woreczek

1 tor rund

58 klejnotów (10 rubinów, 19 szafirów, 10 szmaragdów, 19 bursztynów)

instrukcja

Ubongo - videoninstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=hwzBZZggVh8

Wiek gracza: 5+

Ilość graczy: 1-4

Czas gry: 20 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Gracze na czas muszą zapełnić klockami 3D wzór wskazany im przez wylosowaną kartę. Następnie, z pozostałych klocków układają jak najwyższą wieżę, którą zmierzą linijką w kształcie żyrafy. Im wyższa wieża, tym więcej punktów otrzymają. Przestrzenne klocki pozwalają na fantastyczną zabawę w trzech wymiarach, a łamigłówki posiadają aż 4 poziomy trudności, co pozwala dostosować grę do umiejętności poszczególnych graczy.

Zawartość gry:

50 plansz ze 100 różnymi zadaniami

32 klocki 

120 klejnotów

woreczek 

żyrafa z podstawkami

klepsydra

instrukcja

Ubongo Junior 3D - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=9l0HLuvRSJk

Wiek graczy: 5+

Ilość graczy: 1-18

Czas gry: 15 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Każda plansza reprezentuje inną baśń. Gracze będą wytężać wzrok na rzece, w której rybak odnalazł Złotą Rybkę, pod opasłym cielskiem Smoka Wawelskiego, w stawie, po którym pływa Brzydkie Kaczątko czy w domkach Trzech Świnek. Ta rodzinna gra na spostrzegawczość zachwyca przepięknymi ilustracjami znanej i lubianej Nikoli Kucharskiej. Kilka trybów rozgrywki zapewni wszystkim członkom rodziny dużo dobrej zabawy przez wiele godzin.  Gra ma również charakter edukacyjny – stymuluje i rozwija percepcję u najmłodszych graczy, usprawnia logiczne myślenie i rozbudza wyobraźnię.

Zawartość pudełka:

18 plansz 

30 kwadratowych kart  

Instrukcja  

Wiek graczy: 8+

Ilość graczy: 2-6

Czas gry: 20 min.

Wypożyczenie bez kaucji:

Opis gry:

Wirus! to szybka gra imprezowa dla 2 do 6 osób, w której gracze muszą zbudować ludzkie ciało i jednocześnie bronić je przed zainfekowaniem, zniszczeniem lub kradzieżą organów przez zarażonych przeciwników.

Zawartość pudełka:

68 kart

Instrukcja  

Wirus - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=97HAN5W-Yy0

Wiek graczy: 8+

Ilość graczy: 2-5

Czas gry: 30-60 min.

Kaucja: 100 zł

Opis gry:

Wsiąść do Pociągu: Europa to gra familijna o wielkiej, kolejowej przygodzie. Uczestnicy zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To prosta i elegancka planszówka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania uczestników.

Zawartość pudełka:

plansza przedstawiająca mapę Europy

240 kolorowych figurek wagonów

15 kolorowych figurek dworców

110 kart pociągów  

46 kart biletów

1 karta premii

1 karta podsumowania

5 drewnianych znaczników punktacji

instrukcja

Wsiąść do pociągu - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=fWM_5Vh1ZzU

Wiek graczy: 3+

Ilość graczy: 1-6

Czas graczy: 20 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

W czasie „Wyprawy do babci” gracze mają za zadanie wymyślać, jak poradzić sobie z kolejnymi przeszkodami.

Zawartość pudełka:

dwustronna plansza z przeszkodami

dwustronna plansza ze ścieżką

12 kafelków

 1 pionek

1 kostka

Wyprawa do Babci - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=nZDtzC8opPY

Wiek graczy: 10+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: 45 min.

Kaucja: 50 zł

Opis gry:

Proste zasady, wielkie emocje! Celem gry jest jak najszybsze dotarcie do legendarnego miasta El Dorado. Gracz będzie musiał zorganizować ekspedycję i udać się w podróż przez dżunglę. Będzie potrzebował doświadczonych przewodników i odpowiedniego sprzętu.

Zawartość pudełka:

Startowa płytka terenu

6 dużych płytek terenu

2 małe płytki terenu

Końcowa płytka terenu

6 blokad

4 płytki ekspedycji

4 talie startowe

Znacznik gracza

54 karty wyprawy

Rynek (dwuczęściowa płytka)

8 pionków poszukiwaczy

36 żetonów jaskiń

Wyprawa do Eldorado - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=1ENQY4avjoY

Wiek gracza: 7+

Ilość graczy: 2

Czas gry: 30 - 45 min

Kaucja: 100 zł

Opis gry:

Dwa wspaniałe rody, mieszkające w swoich odległych królestwach. Gdyby tylko nie było pomiędzy nimi pradawnej urazy... Gracz będzie musiał zbudować swój zamek, rozstawić rycerzy, załadować katapulty i użyć swojego sprytu i techniki, by wygrać bitwę o podłogę!

Zawartość pudełka:

2 plansze gracza

8 głazów

2 katapulty

10 rycerzy

12 kart akcji

32 cegły

2 bramy

2 miarki

6 gumek recepturek

Wystrzałowe katapulty - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=kbp7bU0emwA

Wiek graczy: 2+

Ilość graczy: 1

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Na obrazkach głównych jest Pucio w znanych dziecku codziennych sytuacjach (np. jedzenie posiłku, poranna toaleta, ubieranie się). Elementy uzupełniające przedstawiają pojedyncze obiekty zaprezentowane także na obrazku głównym (np. kanapka, szczoteczka do zębów, czapka). Dziecko ma się przyjrzeć obrazkowi głównemu, odnaleźć pasujące do niego elementy uzupełniające i dołączyć je do obrazka głównego.

Zawartość pudełka:

5 zestawów (razem 25 elementów)

instrukcja

Pucio - co tu pasuje - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=Op6FVvIVdaM

Wiek graczy: 2+

Ilość graczy: 1

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Historyjki obrazkowe dają okazję do dobrej zabawy, a przy tym wspomagają rozwój m.in.:

  • mowy na różnych poziomach (od poszerzania zasobu słownictwa po rozwój umiejętności opowiadania i prowadzenia rozmowy),
  • rozumienia związków przyczynowo - skutkowych,
  • rozumienia ciągu zdarzeń i ich umiejscowienia w czasie,
  • rozumienia sytuacji społecznych,
  • rozumienia i nazywania emocji,
  • umiejętności rozwiązywania problemów.

Zawartość pudełka:

36 elementów

instrukcja

Pucio - historyjki obrazkowe - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=Xgad-qZauxI

Wiek graczy: 3+

Ilość graczy: 2-5

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Rok w lesie. Znajdź zwierzaka to wspaniała gra ćwicząca pamięć i refleks. Celem jest wskazanie zwierzęcia, które ukryło się w lesie lub dopiero co się w nim pojawiło. Forma gry przestrzennej angażuje wszystkich uczestników zabawy.

Zawartość pudełka:

6 drzew

3 krzaki

12 zwierząt

12 dużych żetonów z ilustracjami zwierząt

25 żetonów żołędzi

21 podstawek do drzew, krzewów oraz zwierząt

instrukcja

Rok w lesie - videoinstrukcja: https://www.youtube.com/watch?v=l91VdVTABfg

Wiek graczy: 5+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: 20 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Celem graczy jest pomóc małym rybkom umknąć złym drapieżnikom. Wygrywa ten, kto jako pierwszy dotrze jedną ze swoich rybek na rafę lub jako jedyny pozostanie w grze.

Piękne grafiki przyciągną do stołu graczy w każdym wieku i pozwolą na moment przenieść się do niesamowitej podwodnej krainy.

Zawartość pudełka:

Plansza rafy

16 małych rybek (4 żółte, 4 zielone, 4 niebieskie i 4 czerwone)

6 drapieżników

4 rybki przypominajki (1 żółta, 1 zielona, 1 niebieska, 1 czerwona)

2 kolorowe kostki

instrukcja

Videoinstrukcja

Wiek graczy: 4+

Ilość graczy: 2-5

Czas gry: 15 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis:

Pingwin Przemysław zabiera graczy w podróż po niesamowitych krainach. Będą opowiadać historie związane z tymi krainami i zapamiętywać spotkane w nich przedmioty. Wariant gry pozwala dzieciom nazywać emocje związane z przygodami pingwina Przemysława.

Gra rozwija umiejętność opowiadania, pamięć, wyobraźnię, skojarzenia i empatię. Do gry dołączony jest komentarz psychologa dziecięcego!

Zawartość pudełka:

36 płytek z obrazkami

Drewniany pionek pingwina Przemysława

Kostka

15 żetonów emocji

5 dwustronnych plansz

instrukcja

Podróż w czasie - videoinstrukcja

Wiek graczy: 3-8

Ilość graczy: 1-6

Czas gry: 10 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Wieczorem świat wygląda inaczej. Na ścianach pojawiają się tajemnicze cienie, a pod łóżkiem czają się straszydła i stwory… Jeśli dzieci nie mogą zasnąć lub boją się potworów, to gra jest właśnie dla nich!

Zawartość pudełka:

20 kart potworów

10 żetonów zabawek

2 żetony łowców doskonałych

3 części potwora Zębogona

Szafa

instrukcja

Potwory do szafy - videoinstrukcja

Wiek gracza: 5+

Ilość graczy: 2-6

Czas gry: 20 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

W tym wyścigu wygra najwolniejszy ślimak! Podczas gry nie znasz kolorów ślimaków należących do rywali. Za pomocą kostek przemieszczasz nie tylko swojego, lecz także pozostałe ślimaki. Takiego wyścigu jeszcze nie było!

Zawartość pudełka:

Plansza

6 pionków ślimaków

4 kostki

40 żetonów śmieci

6 znaczników graczy

instrukcja

Ślimaki to mięczaki - videoinstrukcja

Wiek graczy: 4+

Ilość graczy: 2-4

Wypożyczenie z kaucją 50 zł

Opis gry:

Wyjątkowo wesoła gra ze Śmiesznym Piratem!

Gracz wyciąga delikatnie szpady, którymi najeżona jest beczka. Ten, którego ruch spowoduje wyskoczenie Pirata - przegrywa!

Zawartość pudełka:

1 pirat

1 beczka

24 kolorowe miecze

Beczka Pirata - videoinstrukcja

Wiek graczy: 4+

Ilość graczy: 1-4

Czas gry: 30 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Kodowanka BAJKI zawiera obrazki przedstawiające scenki z czterech bajek: Pinokio, Calineczka, Królewna Śnieżka, Czerwony Kapturek. Każdy obrazek został podzielony na 25 kwadratowych elementów. Z tyłu, na koszulce każdego elementu znajduje się kod na kolorowym tle. Każda bajka ma swój kolor. Należy umieścić w książeczce wszystkie elementy jednego koloru według kodów umieszczonych z boku w otwartej książeczce. Jeżeli elementy zostaną prawidłowo ułożone, po zamknięciu książeczki i odwróceniu jej w okienku pojawi się obrazek z bajki. Kodowanka wprowadzi dzieci do świata programowania. Gra uczy logicznego myślenia, postępowania według zasad, cierpliwości i wytrwałości. Wspiera rozwój twórczego myślenia. Zabawa jest doskonałym treningiem formułowania problemów oraz poszukiwania niestandardowych rozwiązań.

Zawartość pudełka:

4 obrazki z bajkami podzielone na 25 elementów

Książeczka z ramką

Kostka do gry

instrukcja

Wiek graczy: 4-10

Ilość graczy: 1 lub więcej

Czas gry: 15-20 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Zakodowany zamek to gra, która uczy nie tylko programowania, ale i współpracy. Dzieci wspólnie układają odpowiednie sekwencje kart, które poprowadzą czarodzieja do ukrytych skarbów, zanim duch wyjdzie z zamkowej wieży. Uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, a także planowania i logicznego myślenia.

Gra wykorzystuje STEM, czyli nowe podejście do uczenia się. Łączy zagadnienia z różnych obszarów: nauk ścisłych, nowoczesnych technologii, inżynierii i matematyki, pozwala efektywniej myśleć, rozwiązywać problemy.

Zawartość pudełka:

Plansza

28 żetonów ze skarbami

2 żetony: czarodziej i duch (+2 zapasowe)

2 żetony zapasowe

35 kart

instrukcja

Zakodowany zamek - videoinstrukcja

Wiek graczy: 7+

Ilość graczy: 2-6

Czas gry: 15-30 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Gracze odkrywają karty, na jednej karcie widoczna jest litera, a na drugiej różne przedmioty/zwierzęta/osoby. Kto jako pierwszy znajdzie rzecz na widoczną literę, przyklepuje kartę i zgarnia punkt.

Zawartość pudełka:

77 okrągłych kart

instrukcja

Na okrągło - videoinstrukcja

Wiek graczy: 6+

ilość graczy: 2-8

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Gracz musi spojrzeć na pierwszą kartę, którą trzyma w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Musi znaleźć na nich wspólny symbol, nazwać go i szybko pozbyć się swojego kartonika. Każda karta łączy się z inną zawsze tylko jednym symbolem! 

Zawartość pudełka:

55 kart

instrukcja

Dobble - videoinstrukcja

Wiek graczy: 6+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: 20 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Zadaniem gracza jest sprytne dokładanie swoich kolorowych żabek na planszę gry tak, aby finalnie było ich jak najwięcej. Jednak trzeba dobrze KUMbinować, gdyż przeciwnicy mogą pokrzyżować nam plany! Jak grać? Dołóż żabkę na planszę. Obróć inne żabki. Dobierz nową żabkę do ręki. Wygrywa gracz, którego żabek na koniec gry będzie najwięcej na wierzchu.

Zawartość pudełka:

36 kwadratowych kafelków

4 żetony Żabek

plansza

instrukcja

Przewrotne żabki - videoinstrukcja

Wiek graczy: 6+

Ilość graczy: 2-6

Czas gry: 10-20 min

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Gracze przygotowują kolorową sałatkę. Aby wykonać zadanie muszą w szybkim tempie wykładać swoje karty warzyw przy jednoczesnym ich nazywaniu. Wydaje się to proste, jednak reguły "prawidłowego" nazywania składników są ściśle określone i znacznie komplikują przygotowanie potrawy.

Wygrywa osoba, która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich swoich kart.

Zawartość gry:

112 kart warzyw

16 kart warzyw tabu

instrukcja

Wiek graczy: 6+

Ilość graczy: 2-4

Czas gry: 10-20 min.

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

W Boom Boom gracze starają się uzbierać zestawy tych samych bohaterów bajki dla dzieci "Psi Patrol:. Gracze wymieniają jednocześnie swoje karty z kartami na planszy. Po złapaniu 4 takich samych postaci gracz uderza w dzwonek i sygnalizuje zebranie gotowego stosu. Gracze mogą polować na karty tego samego typu, dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej emocjonująca. Gracz, który zbierze wszystkie swoje zestawy bohaterów z Psiego Patrolu, zostaje zwycięzcą!

Zawartość pudełka:

56 kart

dzwonek

plansza

instrukcja

Boom Boom: Psi Patrol - videoinstrukcja

Wiek graczy: 6+

ilość graczy: 2-8

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Gracz musi spojrzeć na pierwszą kartę, którą trzyma w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Musi znaleźć na nich wspólny symbol, nazwać go i szybko pozbyć się swojego kartonika. Każda karta łączy się z inną zawsze tylko jednym symbolem!

Zawartość pudełka:

55 kart

instrukcja

Dobble - videoinstrukcja

Wiek graczy: 3+

Ilość graczy: 1 lub więcej

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Puzzle to forma rozrywki, w której układamy różnorodne elementy w celu stworzenia określonego obrazu, wzoru lub konstrukcji. Składają się z pojedynczych kawałków, zwykle wykonanych z drewna lub kartonu, które łączymy razem, dopasowując odpowiednie wzory, kolory i kształty.

Zawartość pudełka:

30 elementów puzzli

Wiek graczy: 2+

ilość graczy: 1 lub więcej

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

PANDA WANDA to zestaw pierwszych układanek z książeczką. Dzięki zawartym w książce historyjkom maluchy poznają podstawowe kształty oraz przedmioty z nimi związane.

Zawartośc pudełka:

6 układanek z kształtami

książeczka z ilustracjami

Wiek graczy: 2+

ilość graczy: 1 lub więcej

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Seria puzzli wielkoelementowych z wyjątkowymi, kolorowymi ilustracjami. Dzięki dużym elementom i wygodnemu formatowi są idealne dla małych dzieci. Dodatkowo, puzzle zwierają ćwiczenie na spostrzegawczość poprzez wyszukiwanie wybranych elementów.

Zawartość pudełka:

20 elementów puzzli

Wiek graczy: 10+

Wypożyczenie bez kaucji.

Opis gry:

Gwiezdny Express to wciągająca gra planszowa, w trakcie, której uczestnicy poznają Unię Europejską, sprawdzają swoją wiedzę z geografii i historii, a przy tym świetnie się bawią. Celem gry jest jak najszybsze przemieszczanie się z pola „Start” na pole „Meta”. Aby to zrobić każdy z graczy odpowiada na pytania, a w przypadku poprawnej odpowiedzi przesuwa się o tyle pól do przodu, ile wskaże rzut kostką.

Zawartość pudełka:

plansza przedstawiająca mapę Unii Europejskiej

440 kart „Pytanie”

20 kart „Kaprys losu”

4 pudełeczka na karty

6 pionków

Kostka

Książeczka „Zasady gry”