Zasady savoir-vivre mówią, że zachowanie dzieci przy stole jest tak samo ważne jak zachowanie dorosłych, dlatego naukę kulturalnego zachowania przy stole należy rozpocząć od najwcześniejszych lat życia dziecka.
W dniach 26-27 września 2024r. uczniowie klas 1 i 2 z grodzieckiej szkoły podstawowej mieli okazję w miejscowej bibliotece zapoznać się dobrymi manierami podczas jedzenia.
Podczas zajęć wykorzystano krótkie opowiadanie: „Zachowanie przy stole”, autorstwa G. Kasdepke, z pochodzące z książki pt. „Bon czy ton. Savoir-vivre dla dzieci”.Oprócz głównego celu zajęć, jakim było oczywiście przybliżenie dzieciom najważniejszych zasad etykiety przy stole. Zamiarem bibliotekarza było też pokazanie odmiennych zwyczajów, podczas spożywania posiłków, obowiązujących w innych krajach, których rozbieżność w porównaniu z naszymi kanonami całkowicie zaskoczyła młodych słuchaczy.
Uczniowie mieli też okazję samodzielnie nakryć stolik do posiłku, ćwicząc w ten sposób właściwe rozmieszczenie naczyń i sztućców.